Usai Sudah...Perjalanan Baru Bermula

Published by yantie under , on 5:24 PM
Pagi ni, 26/6/2009 mendapat berita di TV3 menyatakan King of Pop dunia, Michael Jackson meninggal dunia..dikhabarkan pada pagi Khamis (waktu di LA)...he passed away at 50..rasa sebak jugak..biasa kalau artis2 meninggal, aku tak kesah sgt..tp kali ni rasa mcm sedih sikit...maybe sebab dia ni byk lagu yang menusuk kalbu kot..org kata dia dah muslim, tapi takde formal proof..so couldn't believe the rumors...

Ok usai sudah kesah full of controversial by MJ, perjalanan baru dia di sana bermula..

Kesah aku menyelesaikan hal cuti belajar pun sudah selesai semalam (Khamis- 25/6/09)..penuh lelah..

Surat tawaran UMP, KPT dan perjanjian UMP, KPT aku dapat hari selasa (23/6/09) dari HR melalui Dekan..pagi2 lagi aku dah ambil semua dokumen...perjanjian UMP memerlukan 2 orang penjamin luar dari UMP...pukul 12.30pm aku balik rumah, amik sedikit keperluan terus ke KL sbb nak amik sign husband dan abang sebagai penjamin...sampai pukul 3.05pm (waktu ini tepat sbb mmg habit aku lihat waktu tepat2 bertolak dan tepat2 sampai)..dah dpt sign husband, ke rumah abang di hillpark..tidur sana...

Pagi esoknya (Rabu- 24/6/09) pukul 9.30am bertolak balik ke Kuantan..punya la bercelaru fikiran, boleh terlepas simpang ke Jalan Pahang dari Pantai Dalam tu...melilau sampai ke pudu..abih masa lama kat situ..so sampai ke Kuantan pukul 12.00pm..terus daratkan sign Ju as a saksi...isi2 perjanjian tu sampai lengkap...pukul 2.30pm ke Kuantan untuk matikan setem..ada 3 misi petang tu..satu medical checkup...singgah di Poliklinik Ar Razi...med checkup will only be completed tomorrow afternoon sebab darah perlu dihantar ke makmal utk proses...ok takpe la..misi ke dua ke LHDN..nak matikan setem..sampai sana pukul 4.00pm...kena beli setem dulu sbb mesin auto dah tutup pukul 3.30pm..dah setel situ...misi ke 3 ke CIMB untuk tanya status akaun..

Akaun CIMB dah ada 10 thn dulu..ntah ke mana dah hilang..diorg kata boleh buat baru, tp kena dtg esok..sbb sistem dah offline...ok lah, ambik form balik rumah nnt isi

Malamnya, setelkan perjanjian..check perjanjian dgn checklist yg diberi...alamak...tersalah isi la pulak..ada bhgn yg disuruh kosong aku dah isi...padan la aku mcm tak tau nak isi apa...tapi sebab dah terbiasa di ajar di UTM dulu (kekeke) 'selesaikan masalah anda sendiri' maka aku pun selesaikan sendiri yg mana aku tak tau tu..aku tiru perjanjian KPT untuk selesaikan yg aku tak tau nak isi tu...aku berdoa harap2 kesalahan aku tu just a minor mistake...

Esoknya pukul 8.30 ke CIMB Kuantan..tunggu bukak pukul 9.15am...PIC CIMB mintak form n IC...dia tgk IC aku dia kata ni rosak ni...sbb ada sikit alamat tak clear..pahtu mmg la cip pun rosak...aku tanya abih tu mcm mana...dia dgn penuh tegas tanpa kompromi suruh aku pergi buat IC dulu...hahahha..haruuuu...ahh malas lah layan...

Aku ke CIMB cawangan Beserah...kat sana diorg ckp cip takleh baca...and i admitted that..aku harap sgt dia tak suruh aku pergi buat IC..luckily, dia suruh balik ambil surat beranak...masa tu dah pukul 10.00am lebih...ye lah2..balik opis la amik...balik opis sebelum ke CIMB semula, aku setelkan surat serah tugas, hantar buku ke library, amik cop di ICT (sbb laptop dah lama hantar)...dah setel terus ke CIMB...kat sana lama la plak...sbbnya diorg mcm tak tau nak solve mcm mana kes aku yg dah ada akaun ni...tp at last accomplished...balik semula ke opis, on the way singgah di Poliklinik ambil med checkup..balik opis buat recheck once again...dlm pukul 3 igt nak pegi ke HR dah..sekali ada plak student baru nak tanya pasal Program Grafik...aku mmg excited sokmo jumpa student baru..tercakap lama la plak..pukul 4 baru ke HR...alhamdullillah the mistake before was a minor mistake..so not big deal...at last end up at 4.30pm...i decided to go home (trg) to take a rest before go to jb to be a student...my energy level extremely downed to almost 0 yesterday...

So usai sudah proses cuti belajar...my journey to belajar (not cuti ye) will begin soon...