Jejak kawan

Published by yantie under , on 4:26 PM
Minggu lepas ke Jb dari hari rabu sampai la ahad....awa mmg confirm org pertama aku kontek...sbb nak tido umah dia plus dah lama sgt tak jumpa...on the way teringat ani...dah 2 kali dtg pontian tapi lupa call ani..so kali ni aku call ani, maklumkan aku di pontian....insyaAllah ada masa aku ke rumah dia...

Hari rabu singgah di pontian, tinggalkan cik n syahirah rumah kakak ku di pontian. Aku ke rumah awa ptg tu juga...lalu ikut kemayan city (seram bila tau citer...kekekeke), mlm tu borak sampai tertidur...tp kali ni kami borak lebih ilmiah..agaknya selari dengan masa dan kematangan...hihihihi..aku mcm biasa suka mendengar apa yg dah awa baca..at least dpt juga ilmu dari takde langsung...opss sebelum tu kami ke pantai lidor (lama dah tak ke sini)..kami mkn steamboat kat tepi tu...duk dlm 2 jam, balik umah..sambung borak...esok dah janji dgn Dr Siti (Prof Dr Siti Mariyam) nak breakfast sama2. Kami dah set appointment hari selasa lagi ni...bangun subuh, Dr Siti sms tanya jadi tak...aku balas jadi (guna henset awa...)..so 7.30am di kafe noor...

Punya la lama tak dtg tmn u, kitorg blh sesat..aku mmg follow je awa...so sarap la kami dgn Dr Siti...sukanya sgt aku jumpa Dr Siti...borak mcm2 sampai lupa amik gambarrrrrrr...alahaiiiii ruginya...lepas ni bila la pulak blh jumpa...mcm biasa kalau jumpa Dr Siti ada aja inspirasi yang tercetus dari ilmu yang beliau miliki...alhamdullillah...

Kami berpisah disitu sementara...aku ke UTM, Dr Siti balik rumah sambung marking paper katanya...awa ke opis dia...ptg tu aku balik semula ke pontian...call awa bagitau aku nak jumpa ani...awa tetiba nak join jugak..so aku bg cadangan, call ani suruh dia masak...kekekekeke...tp sayang ani tgh pening2...so x pe la asal jumpa aja la...kami set mlm jumaat jumpa kat umah ani..

Malam jumaat, aku pergi sorg..asalnya nak bawak syahirah tapi dia tidur...aku sampai dulu rumah ani...awa masih di tampoi...kekeke...lama tak jumpa ani...aku borak2 dulu dgn dia..mcm2 cerita keluar...pasal dolu2...pasal kerja...ani nampak mcm rendah diri dgn keadaan dia sekarang...ala ani...semua ada baik dan buruk...hehehe...tunggu punya tunggu akhirnya awa sampai...ani terus hidangkan kami makan mlm...hahahhaha...tercapai hajat kami nak makan ikan parang...tapi mak ani yg masak...kami mkn nasi berlaukkan ikan parang gulai pontian, ikan parang goreng dan sayur goreng....aku byk mkn ikan...meratah sampai abih...pukul 10 lebih baru balik...

Bila la lagi boleh jumpa korg...ada jugak ani tanya ada tak kemungkinan kita boleh jumpa semua satu rumah?...adeii susah nak jawab...masing2 dah ada komitmen yang lain...tengok la, panjang umur ada rezki jumpa lagi....

Hari ahad plak aku singgah umah awa di batu pahat on the way balik ke kuantan...awa bekalkan aku sambal kicap, pisang goreng, denderam kak mah, cekodok, kerepek n air kosong...abih aku mkn pisang goreng, denderam kak mah dan cekodok on the way tu...

Puas hati la trip kali ni...walaupun tak blh berlama dan tak jumpa semua...

Eh, masa kat fsksm tu technician yang jaga lab tu masih igt aku...pahtu jumpa Cik Mie, Pm Daut, Dolah Bade, Pn Haida etc...syiokkk..