Ada Suka Ada Duka

Published by yantie under , on 9:02 AM
Keluar bekerja pada hari Isnin yang indah ini dengan Bismillah dan dengan azam untuk menggali perkara yang akan dikaji untuk Phd nanti...sampai di pejabat dengan harapan ada tazkirah, boleh la aku mendengar apa2 pengisian rohani atau pun apa2 pengumuman penting...tapi sesi tazkirah hari ini batal...tak pe la..

Masuk bilik, buka laptop...tup2 dihidangkan dengan beberapa berita suka dan duka...lumrah hidup...dimulakan dengan berita duka baru suka..(sbb org kata dalam suka ada duka, better kita dgr duka dulu baru suka..harap2 tiada lagi duka lepas tu)

Berita duka: Rumah kawan aku di JB merangkap juga rumah pensyarah aku (baru jumpa minggu lepas) telah dirampok malam tadi, kat rumah hanya ada adik-adiknya sahaja....duit 6K dan kereta kancil merah (yang selalu kami tumpang) juga dilarikan....alhamdullillah adik-adiknya tak diapa2kan...yg tak bestnya, polis suruh dtg ke balai dulu buat report...alahai abg2 polis, apa la salahnya lebih agresif buat tindakan...dtg ke rumah ambil cap jari ke, buat siasatan kat rumah ke...mcm CSI tu....hmmm..maklum la pensyarah aku tu bukan ahli exco umno...

Berita suka: Banyak berita suka aku dpt hari ini....ada melibatkan fakulti aku dan ada pasal pensyarah kesayangan aku...
1. Dr Adzhar Kamaluddin telah berjaya perolehi Phd (minggu lepas dah tahu ni)
2. Nor Azhar telah berjaya perolehi master (dengan senyum2 tadi dia maklumkan pada aku...dia kata, betul la Pn Yanti (kenapa la dia panggi aku Puan lagi....) mmg miracle..sbb dia risau sgt last 2 weeks, so aku just menenangkan dia...aku kata insyaAllah ada keajaibannya...sbb dah berusaha sedaya upaya tu...alhamdullillah
3. Dua orang doctorate kami telah mendapat DS52
4. Dekan kami Dr Jasni telah menjadi PM Dr Jasni.....tahniah semua...
5. Last but not least, PM Dr Siti Mariyam (heroin aku selepas mak aku) telah berjaya menjadi Profesor Dr Siti Maryam (beberapa bulan yang lepas)...last week jumpa dia...sempat lagi usik2 Prof ni...hehehhehe....terima kasih Prof Dr Siti (janggal rasa sbb dah biasa panggil Dr Siti je) atas galakan selama ini...u are my inspiration...

teruja aku nak pergi sambung belajar ni bila tgk pada byknya berita2 gembira tu....maklumla aku mmg teruja sgt dengan berita seperti dah selamat viva dsb...

last week juga aku telah berbincang dengan sensei dari KIT yang datang ke UTM Jb, bila dah diskus tu rasa clear sikit otak aku yang byk dengan persoalan selama ni....cuma sekarang aku menunggu mesyuarat cuti belajar diadakan...tarikh asal 11/5 tunda ke 15/5, tak sempat dibincangkan permohonan cuti belajar, so tunda lagi pada 21/5..aduh..penantian suatu penyeksaan...Ya Allah permudahkan lah jalannya....