Kemaruk Buku Melanda!!!

Published by yantie under on 11:53 AM

Antara buku-buku yang berjaya aku rembat pada pesta buku tahun 2009 ini...tahun ni rasa tak puas membeli...rasa nak pergi lagi...tp dah tak sempat...hujung minggu ni pesta buku berakhir..tapi nenny dah janji nak tolong beli lg utk aku...kehkehkeh..

Kemaruk betul dgn buku sekarang ni..ke hulu ke hilir bawa sebuah buku (ye lah x kan nak bawak semua..gile ke ape??)...semua buku ni adalah yg telah lama aku usha dalam ujanailmu kecuali Ketupat Cinta...novel tu secara tak dirancang dibeli sbb ada di booth Al-Ameen...yg lain2 mmg aku target terutama siri hasil tulisan Abdul Latip Talib...overall tahun ni tak habis sebanyak tahun-tahun lepas...maybe sbb tak pergi sekali dgn nenny kot...kekekekkee...kalau dgn dia mau habis ribuan...haahaaha...chaiyyo nenny!!!


Ok ni pula buku hasil luahan dan pengalaman Dr Ang Swee Chai...tajuknya From Beirut To Jerusalem dan dalam Bahasa Ibunda, Dari Beirut Ke Jerusalem...yg aku beli pada pesta buku kali ni versi terjemahan (Dari Beirut Ke Jerusalem)...tgh duk ronda2 terjumpa buku ni..rupanya sudah diterjemah...kalau dulu, tahun 2005 (25/11/2005) aku telah beli buku ni dalam Bahasa Inggeris (From Beirut To Jerusalem) sbb mmg excited nak baca kisah sebenar dari kaca mata seorang sukarelawan (bukan Islam) yang melihat, merasai dan menjiwai sendiri keperitan dan kepedihan rakyat Palestin yang ditindas samada di rumah mahupun di hospital...bila jumpa buku ni yg diterjemah aku beli lagi sekali sebab teramat lah sukanya dengan buku ni...aku sanggup beli 2 buku yg sama (versi berbeza) kalau mmg aku suka sgt sama mcm CD ceritera Jepun...takpe berbaloi ni....sapa2 nak kongsi baca sila bagitau..aku sudi memberi pinjam...

Bacaan terkini: Ketupat Cinta...

"Tiada kebaikan ibadah tanpa ilmu, dan tiada kebaikan ilmu tanpa faham, dan tiada kebaikan bacaan kalau tiada perhatian" - Sayidina Ali Bin Abu Talib