25 Random Things About Me

Published by yantie under on 12:01 PM
Aku tak pernah layan tag...sbb tak berapa nak faham main2 tag ni plus tak sempat..tapi kali ni nak layan sbb rasa free sikit..soalan final dah siap!! yahuuu..lagipun baca tag dari yatt, yatt ckp dia tag sape saje yg baca tag dia...so layan la...hmmm 25 ye?..byknye...

Instruction:

Once, you've been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things. At the end, you choose 25 people to be tagged. You have to tag the person who tagged you. If I tagged you, it's because I want to know more about you. If I didn't tag you, it's because you've been tagged.

1. Lahir di Terengganu..anak jati terengganu..suka pakai kain batik dari seawal remaja..ingat lagi kisah Nenny belajar pakai kain batik...kiut...kekekeke

2. Suka membaca buku ilmiah...kalau dulu peminat tegar Harun Yahaya..sekrg mana2 penulis yang menulis buku best aku beli...hajat dihati nak memiliki mini library di rumah nnt

3. Peminat tegar Japan...dari zaman sekolah lagi..berangan nak ke Japan suatu masa dulu...bila dah jadi pensyarah berusaha keras hantar paper ke Japan...Alhamdullillah tercapai hajat ke Japan tahun 2007..berazam nak ke sana lagi..sbb mmg Japan ni indah khabar dan rupa..

4. Disebabkan minat Japan, jadi peminat tegar cerita Japan...masa cerita Japan mula2 bertapak di Malaysia, aku sanggup beli cd yang takde subtitle..tajuk dia Beautiful Life (Takuya belakon)...bila dah ada subtitle aku beli lagi sekali...cd Japan dah tak terkira kat umah tu..tp byk jugak yg hilang dari simpanan sbb dipinjam kawan dan tak dikembalikan..

5. Sikit-sikit faham bahasa Japan...byk belajar dari ceritanya la..budaya dan teknologi seme aku perhati dari cerita...masa kat Japan tak la aku jakun sgt...kira boleh adapt la suasana tu...teringat lagi masa naik teksi di Japan, aku tak tutup pintu sbb terigt dlm cerita dia selalu ditunjukkan pintu teksi tutup sendiri..dan berjaya aku praktikkan sendiri...syok rase..kekkeke

6. Hantu tv aku ni..seme cerita best aku layan..hindustan pun layan...lama2 bila berkawan dgn geng2 master, terminat juga cerita korea...kalau nak tgk kisah cinta sadis korea la, kalau nak tgk realiti kehidupan mcm kekeluargaan etc tgk Japan la..best2...

7. Pernah menangis2 teresak2 masa tgk cerita Japan..tajuknya Under The Same Roof..masa tu tgk dgn Yati dan Awa kalau tak silap..semua org cover muka dgn kusyen...sekali terbongkar jua kami semua menangis...kekeke (eh byknya pasal Japan...lain plak)

8. Pernah menjadi peminat tegar lagu2 indonesia..SO7 jadi pilihan aku..sekarang semua minat tu kecuali buku sudah hampir terkubur semenjak bersuami dan ada anak ni

9. Setiap kali ke Mall, aku mesti singgah kedai cd...kalau tak beli pun just usha2 aje...tak tau kenapa, maybe dah habit...suami aku suka ke kedai elektrik..so utk jimat masa kitorg berpecah, dia ke kedai elektrik aku ke kedai cd..

10. Aku tak suka bawak handbag...rimas...handbag hanya dibawa ke tempat kerja...kalau jln2 tinggal umah...tp sejak ada anak kena bawak jugak beg besar tp bukan handbag untuk letak barang2 dia la..disebabkan tak berapa suka handbag aku pakai handbag sampai lunyai..dah lunyai baru beli lain

11. Kasut pun sama, aku tak reti beli kasut byk2...kasut aku pun sampai lunyai..terbaru baru beli kasut (sebenarnya selipar bertali aje) sbb yg beli last year dah keluar besi2nya...so boleh dikatakan satu2 masa aku pakai pengalas kaki yang sama...tak kesah, hati senang...

12. Tak suka pakai kasut bertutup penuh..rimas..kalau ada acara rasmi pun aku akan cover dgn melabuhkan kain...

13. Jarang pakai seluar panjang ke tempat kerja...sbb nnt aku akan mengganas...duduk dgn tidak sopan etc..better pakai baju kurung terjaga tatasusila aku...hehehhee

14. Tak suka mengemas rumah time ramai org di rumah...aku suka mengemas bila aku berseorangan..rasa bebas dan sejahtera gitu

15. Semua barang aku terletak ditempat yang sepatutnya..cthnya kunci perlu diatas meja depan sofa, buku dirak, duit syiling dlm kete terletak di satu compartment, duit kertas dlm tempat letak duit..senang nak cari..aku anti org alih2 tempat yg dah aku setkan tu...(suamiku mohon la patuhinya...kekekke)

16. Suka kumpul kotak2 kasut or apa2 brg yang dibeli, suka kumpul plastik..dah menimbun kat umah...

17. Aku ni lone ranger dari dulu lagi...aku tak kesah kalau berjalan sorg2..masa bujang kalau takde orang nak keluar jln2, aku boleh aje keluar sorg2..even dah kawen, aku boleh keluar sorg2...rasa bebas...dan aku suka drive tanpa berborak..tu pasal setuju aje kalau dihantar kemana2 sorg2..tp skrg kena fikir juga..maklum la dah ada anak ni..kena terhad sikit jln2 ni

18. Mabuk dari kecik...dulu teruk, tak boleh naik bas...naik sikit mesti mabuk..Alhamdullillah sejak di UTM tak mabuk..tapi bersyarat...naik bas jgn borak, jgn membaca..tidur aje..skrg kalau naik flight pun mcm tu..takleh borak, takleh membaca...mesti kena tidur..so kawan2 jgn la igt aku bad mood or tak sporting kalau tgk aku tidur aje dlm flight or bus tu...sbb aku kalau celik mata mesti pening...aku kena pejam utk elak mabuk...jgn kecik ati ye..

19. Habit buruk aku suka buat keje last minit..dlm usaha nak perbaiki..skrg kalau aku terlalai mesti aku nyanyi lagu Demi Masa..so cepat2 buat kerja yg perlu dibuat..tu pasal free je rasa ni..kekekekeke...

20. Aku rasa (rasa la), aku ni pekerja yang berdedikasi..aku kurang komplen...aku suka buat dulu..sbb aku pegang prinsip buat dulu baru tahu..bagi aku suka komplen sebelum buat tu adalah malas sebenarnya..nak mudah aje kejenya..kadang2 aku terbawak2 dlm mimpi keja2 aku ni...kalau dulu assignment dan projek sampai termimpi2 skrg keje plak..dpt ilham dalam mimpi..ekekkekeke

21. Tak reti nak menulis panjang2..ntah le..dah mcm tu nak wat camne..tgk ni dah le tak tercapai 25 things pun..dah takde idea..masalah ni kalau nak wat thesis nnt...hehehehhe

ok aku tag: nenny, awa dan kawan2 yang lain