Kelas Pertama Di Tahun 2009

Published by yantie under on 1:28 PM
Pagi tadi jam 9.00pm aku hadir ke kelas pertama bagi tahun 2009. Walaupun hujan agak lebat, tapi aku gagahi jugak ke kelas dalam 5 blok dari my office...kelas Data Structure & Algorithm.

Dalam otak aku dah ada beberapa perkara nak dibualkan dalam kelas selain aim nak setelkan chapter 1 (introduction aje)...first mesti nak tanya kabar Programming Techniques (PT) diorg..sbb aku tgk kebanyakkan tak score...dlm atas pagar, even fail pon ramai...bukan susah pon...very basic programming aje...

Masuk kelas, diorg duk berborak riuh rendah, aku dah ke depan masih riuh...ni tak leh jagi..aku pon gertak sikit: "My rule, once i enter the class, u shouldn't talking to each other, otherwise please leave my class"...baru diam....kekekeke..maklum la diorg ni dah lepas sem 1 thn 1 so dah berubah le perangai..kalau dulu baik je seme...hehehhe...bukan marah sgt pon saje gertak...:))

Aku mulakan kelas dgn penerangan apa yg akan diajar, dan rules bagi kelas aku...takleh pakai t-shirt sape pakai jgn masuk kelas...hehehhe..

Then aku tanya pasal PT, diorg sengih2...tau sgt le tu dpt teruk..aku tanya apa yg susah, diorg kata semua..aku ckp mesti tak belajar sbb tu jawab semua susah...diorg diam..aku tanya ke sebab tak minat?..terus diorg angguk2...aku ckp kalau masih menyimpan rasa tidak minat sila berhenti belajar, jgn buang masa, jgn merugikan diri sendiri, tiada siapa peduli awak minat atau tak, yg dapat result teruk awak bukan org lain, diaaaam je kelas...kebanyakkan seme budak melayu yg dpt teruk, tapi budak Cina score even tak minat..diorg kata "i have to madam, if not i'll become loser"...see????budak2 generasiku tolong la jgn jadikan 'tak minat' sebagai alasan..sebenarnya anda MALAS, bukan 'tak minat'...dpt soalan susah sikit terus give up..

hmmm....tu la serba sedikit aku wat dlm kelas hari ni...aku abihkan chapter 1 then aku try naikkan semangat diorg, mintak diorg redo seme latihan PT sebelum masuk kelas aku...sbb aku taknak ulang semula basic di dalam kelas aku..

eh, balik bilik baru perasan lesen mandu dah tamat pada 16/12/2008...aiyarkkk..next week la gi renew, hari ni tak sempat, kenalah bersopan santun di jalan raya 2-3 hari ni...:))