Hanya Allah SWT yang mengetahui

Published by yantie under , , on 10:16 AM
Lama sungguh tidak kemaskini blog ini, masa 24 jam diberi bukan alasan untuk kata tidak ada masa, yang sebenarnya tak ada ilmu bermanfaat nak dikongsi dalam 2 bulan ni..kalau tentang Syahirah memang dah banyak perkembangan dia, dah pandai ikut arahan, dah boleh cakap sikit, dah pandai mengira one-ten, satu-sepuluh (tapi dalam bahasa dia..dua=duais, empat=ampais, sepuluh=pupuh)..hehehe..budak-budak biasalah

Sempena tahun baru yang baru menjelma, aku nak ucap juga selamat tahun baru (terlambat sikit)..tahun ni tak ada diari percuma dari UMP, sebelum masuk tahun baru, aku jalan-jalan di MPH hajat nak beli satu diari..aku bukan lah menulis diari macam apa dibuat hari ni dan sebagainya, diari ni digunakan hanya untuk rekod apa yang akan aku buat esoknya dan pada tarikh-tarikh tertentu..dengan harapan tidak lupa perkara penting, dan juga bayaran-bayaran hutang yang dibuat perlu dicatat di planner..wajib!!

Tahun ni aku beli satu diari Islamiah yang menarik perhatian aku sebab dalam tu ada beberapa nota disertakan contoh: Aurat dan Matlamat, Solat membezakan Islam dan Kafir, Yahudi pendatang di Tanah Arab dan paling aku suka ada carta keluarga Nabi Muhammad SAW..

Kali ni aku nak kongsi satu nota dari diari ni semoga kita semua mendapat manfaat darinya.

Enam perkara yang Allah SWT sembunyikan:
1. Allah SWT telah menyembunyikan redha-Nya dalam taat.
2. Allah SWT telah menyembunyikan murka-Nya dalam maksiat.
3. Allah SWT telah menyembunyikan nama-Nya yang Maha Agung di dalam Al-Quran.
4. Allah SWT telah menyembunyikan Lailatul Qadar di dalam bulan Ramadhan.
5. Allah SWT telah menyembunyikan solat paling utama di dalam solat (yang lima waktu).
6. Allah SWT telah menyembunyikan (tarikh terjadinya) hari kiamat di dalam semua hari.

Nak ulas panjang-panjang tak cukup ilmu. Cukuplah dulu sekadar kongsi nota ini.

p/s: Pesta Buku 2010 tak sampai 2 bulan saja lagi...aku dah senaraikan target..anda bagaimana?..hehehe