Susu lebih satu jam

Published by yantie under on 1:22 PM
Syahirah sakit perut...sian dia...monyooookkkk je...

Hari isnin, aku balik dr opis dlm pukul 5 lebih..pahtu Eli bagitau, Syahirah sakit perut byk kali berak..aku igt Eli yg sakit perut...pahtu Eli kata Syahirah yg sakit...aku terus berlari gi umah Kak Na (pengasuh Syahirah)..masa tu Kak Na tgh dukung Syahirah bawak jln2..monyok sungguh muka dia, x ceria mcm biasa..Kak Na kata dia start sakit pukul 1 tghari, sampai 5 kali berak..dah merah punggung...siannya...aku amik terus bwk dia ke klinik..

Jumpa Doktor, doktor bagi ubat cirit-birit, sakit perut n air garam...Doc bagitau maybe dia alah dgn susu, kalau masih cirit 2-3 hari, tukar cari Enfalac FL..susah nak cari ni...aku tak berapa percaya Syahirah alah susu tu...

Aku pon duk terpikir2 la knp Syahirah sakit perut, sedangkan mkn nasi bubur mcm biasa je..pahtu baru terigt, mlm tu dlm pukul 4 lebih dia mintak susu, aku dah buat 4 oz..then mcm tak cukup sbb dia masih duk isap botol tu dan tersengih2 tgk aku, so aku tambah lagi 2 oz, sekali dia minum sikit terus takmo..sayang le oiii byk lagi tu...dah la susu mahal (dia minum Enfapro A+:memilih Syahirah ni, susu murah taknak)...pahtu aku simpan dlm peti, pukul 6 lebih dia mintak lagi, so aku amik susu tadi letak air panas then tambah susu....agaknya ini la punca dia sakit perut sbb bila tgk di tin, ada tulis susu dah diminum jgn simpan dlm peti, dan kalau tak abih minum lebih dari 1 jam buang aje...Enfalac dulu boleh..huhuhuhu..so pasni tak yah simpan2 buang je kalau tak abih...

Berkira punya pasal, sampai Syahirah sakit perut..takkan berulang lagi dah...

Tapi semalam dia dah sihat..dah ceria mcm biasa..